01 December 2012

clinical year yang pretty hard.


Assalamu'alaikum.

final exam dah semakin hampir, within one month. and semester 1 for 3rd year is ended soon.
clinical year was pretty hard for me. i dont know others. especially for clinical or practical.

bukan susah sebab dah kena deal dengan real patient, tapi perlu kental, kuat mentally dan spiritual berdepan dengan supervisor. especially kalau practical kat hospital. we are first timer. what do u expect?

buat salah, lembap. lupa nie, lupa tu. itu biasa. dan itu juga tak boleh dijadikan alasan buat kita  first timer yg baru belajar nie.

tipu kalau aku tak nangis bila kena marah. aku bukan nangis lepas kena marah depan supervisor tu. aku nangis bila balik dan muhasabah diri. kenapa Allah letakkan aku disini? kenapa Allah pilih jalan ini untuk aku? 

yer aku persoalkan? tapi aku bersangka baik dengan Allah. memang itu yg harus dilakukan. walau sesusah mana pun aku rasakan jalan yang Allah pilih untuk aku ini, aku tahu Dia punya sebab. yang pastinya itu adalah yang terbaik untuk. aku percaya itu.

aku menangis hanya nak mengadu pada Dia. nak Dia beri kekuatan untuk aku, untuk Dia tahu. walaupun Dia Maha Mengetahuinya.




go go zue! 2 years to go!


rindu majlis ilmu ini, Alhamdulillah hari tu ade rezeki.
nak pergi lagi. tpi xda accommodation. xda rezeki lagi :)

In Shaa Allah. dah kerja nanti nak ajak adik pergi sekali.
moga dipermudahkan segalanya^^

No comments: