11 June 2012

#buat kau yang kini diam kawan.


dont jugde people by their past, its unchangeable, judge them who they are in present and their future.

me keep telling, everyone makes mistakes in the past, and take lesson from it.

pernah satu masa percaya tanpa usul dan periksa.
kata hati kate, dia takkan begitu.
aku percaya.
dan aku tahu die begitu.

tiada satu tingkah yg boleh di idamkan.
tapi hati memberi, dengan ikhlas kononye.
padahnye diam sejuta rasa.

ingin lari sejauh mana lagi manusia?
kau mungkin boleh membisukan kata,
kau mungkin boleh jauhkan muka,
tiada kata dan khabar cerita.

ingat, kita hidup ada dua.
habes di sini, akhirat tetap ada.

ingat, kau aku dan mereka masih punya percaturan.
dunia saham dan timbalan akhirat.

buat buat lupa pada aku yang bukan siapa siapa.
aku yang hanya dicari waktu kau perlu, dulu seketika.

aku tahu semuanya punca dari aku.
tapi kau banyak juga silapnye. 

hanya satu pesan aku wahai kawan suatu tika dulu.
ingat, kau mungkin takkan jumpe aku disini.
kau tetap akan jumpe aku di sana. akhirat.

salah aku aku maafkan, sebab memang ade silapnye dari aku juga.
dan aku halalkan segalanye,
cuma aku harap kau ade sedikit belas kasihan dan timbang rasa.
kau pun manusia biasa.

mulut manis dalam berkata, mungkin kau ikhlas pada pandangan mata.
tapi tidak diselami hati.

aku simpati pada kau kawan.
engkau takkan kemana jika begini,
selamanye kau tetap begitu.
susah untuk kau cari kemudahan,
sebab kau tidak timbang kesusahan orang.

aku cuma harap Allah buka hati kamu dan mata kamu, untuk sedar silap kamu. tu je.

No comments: