08 November 2010

.bercinta dengan musuh sendiri.





pernah terpikir tak bercinta dengan musuh sendiri.
pernah dengar tak orang cakap macam nie..

'jangan benci2 sangat nanti jadi laki kau'

'jangan gaduh2 nanti ada jodoh'*er...ayat nie aku tak pernah dengar*




setiap orang mesti ada rasa benci kan.tak suka orang nie tak suka orang tuh.
kalau masa kecik dulu selalu gak gaduh2 then, kutuk mengutuk sesama sendiri.

bila kita menyatakan benci nya kita kat orang tuh,mesti oarang cakap jangan terlalu benci,nanti jatuh hati.

benci2 sangat pun tak boleh nanti perasaan benci tu bertukar jadi sayang.
aku biasa je dengar.dan aku kadang mengiyakannya jugak.sebab macam ramai je yang bertemu jodoh.mula2 gaduh2.kutuk mengutuk bagai nak rak.alih2 jadi suami sendiri.

aku pun ade pengalaman.bukan pengalaman aku lah.aku mana benci2 orang nie.
nie cerita kakak aku*kalau dia bace mati aku.aku nak bg example je.pinjam cerita erk.kih3*

dia cerita dulu masa belum kahwin dia dengan suami dia selalu gaduh dan kutuk mengutuk jugak.satu tempat keje.pastu entah kenapa lama2 duk kutuk mgutuk tu..perasaan jadi lain...

haaa..bahaya nie.jangan terlampau benci orang nanti perasaan benci tu bertukat jadi sayang.berbalik pada kita pulak.



jangan duk kutuk hidung dia kembang,nanti yang kembang tu la jadi laki/bini kau.
jangan kutuk kulit dia hitam,nanti yang hitam*hitam menawan bukan* tulah jadi laki/bini kau.
jangan kutuk dia selekeh,nanti yang selekeh dan serabai tulah jadi laki/bini kau.
jangan kutuk dia pemalas,nanti yang pemalas tulah jadi bini/laki kau.
jangan kutuk dia kedekut,nanti yang kedekut tulah jadi laki kau yang bagi duit nafkah seringgit satu hari.





kalau macam tu lepas nie aku nak mengutuk lelaki2 yang hensem,banyak duit,pemurah,hidung mancung.nak benci dia puas2.untung2 dapat jadi laki..muahahaahaha

tapi boleh ke nak benci orang hensem baik dan penyayang.susah kan..yang ada hanya rasa sayang dan suka.melainkan lelaki itu ego nak mampus...bajet bagus...aku pun benci..eh..kutuk kaum adam lagi eh...kih3..melainkan okayh!!!

sorry,kalau ada sesiapa terasa.

cuma ingat jelah.buat apa duk kutuk mengutuk ciptaan Allah kan.Allah dah cipta kita sebaik-baik kejadian.dan bukan semua manusia sempurna.pasti ada kelemahannya.tapi ingat, di sebalik kekurangan dan kelemahan itu pasti ada kekuatan dan kelebihan yang kita masih tak nampak.so,cube explore diri dia,walau tak hensem mungkin dia boleh jadi suami yang baik,dan ayah yang penyayang.

walau tak kaya,mungkin dia akan membahagiakan kita dengan kekayaan kasih sayang.

pesanan aku,just be yourself,never hate people,sebab kamu pun bukan perfect sangat pun.
dush3..buang rasa benci tu jauh2 okayh..tak baik tau.

chawww!!


8 comments:

Roxy zai said...

aku benci shah rukh khan!!ceceh..agak2 dia suka aku x nnti??hahhahaha

Zulfahmi Abidin said...

terase aku bile ko sentuh part hensem tuh..haish.tak baik tau..kutuk2 pon ayah kamo pon lelaki.wek..

Terkini:
1. Bende yang hebat itu berasal dari tempat yang hina
2. Emosi Mistik Rock n Roll
3. Kaki Belit Depan Masjid

Nurulbadiah Lai said...

dik..
kawan sis taw dulu benci giler kat laki die..
siap ckp mati pon aku xkn berlaki ngn die..
last2 kawen 2 org tu..
kejut giler sis

miss hunnybunny said...

hehehe..sweet..
tp slalunya akn brlaku cm uh..
so,jgn bnci2 sgt n jgn syg2 sgt...
mak sya ckp ar..hehe

zuk zuhaiza said...

@roxy zai; nanti kau jela meroyan suka die...dia tak suke pun kau..kih3..
so.buatlah dia benci kau...nanti dia akan suka kaulah..kah3

zuk zuhaiza said...

@zulfahmi abidin; haha..kau hensem kew???kutuk lelaki yang memang perlu di kutuk takpe..bagi dia sedar sikit..kah3..

zuk zuhaiza said...

@sis nurulbadiah; yekew..kan betol ape saya cakap..sebab tu kita tak boleh benci orang ...kan siss

zuk zuhaiza said...

@miss hunnybunny; betol3..benci sanagt pun tak boleh..sayang sangat pun tak boleh..nanti merana..